پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

تا کنون که جز شعار و اقدامات غیرمرتبط و تألیف چند کتاب از جناب هاشمی پور چیزی به یادگار نمانده و امیدوارم در فرصت باقیمانده با مشورت با مشاوران امین و کاربلد در حوزه تخصصی خویش کهگیلویه بزرگ را گامی به جلو برده و مردم محترم و بزرگوار کهگیلویه را برای حتی لحظه ای و درنگی نسبت به آینده خویش امیدوار سازند.

در پی انتشار یادداشتی به قلم عنایت شیخی جوان اصلاح طلب چرامی و متعاقب آن جواب سید حسین رهی یکی از مسئولان دفتر نماینده کهگیلویه ، عنایت شیخی مجددا جوابیه ای به جوابیه ایشان ارسال کرده که پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد بر اساس رسالت خطیر خبری خود حق پاسخگویی را برای سید حسین رهی محفوظ می دارد و مکررا تاکید می گردد انتشار این قبیل یادداشت ها الزما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست و می توانید با ارسال جوابیه آنها را نقد یا پاسخ دهید.

بسم الله الرحمن الرحیم

سر همچنان به سجده فرو برده ای ولی
در عشق سالهاست که فتوا عوض شده ست

جناب آقای سید حسین رهی از نزدیکان  جناب آقای حاج عدل هاشمی پور
با سلام
قبل از پرداختن به مرقومه تان در سایت وزین و تخصصی تحلیلی صبح خرد بابت پاسخگویی شما به مرقومه حقیر کمال تقدیر و تشکر را دارم و معتقدم که پرداختن شفاف به مسائلی مطروحه در کهگیلویه بزرگ و رواج گفتمان، قطعا و یقینا در آینده می تواند دروازه های عقلانیت و مدیریت عقل محور و توسعه مدار را بر ما بگشاید و برکات بیشماری را بر ملک یتیم کهگیلویه نازل گرداند.
و اما مرقومه تان را مطالعه کردم.در تعجبم که اصلا آیا شما مطلب حقیر را مطالعه کرده اید یا مطالب مندرج در آن را دوستان تان به اطلاع شما رسانده اند چرا که اصلا مرقومه شما خیلی به مسائلی که حقیر ارائه کردم مربوط نمی شود.
در عجبم که در کجای مرقومه تحلیلی حقیر توهین یا خدای نکرده حرف درشتی دیدید که اینگونه نگاه عاقل اندر سفیه کرده و وااسفا و واعجبا سر داده و کباده شعر و ادب کشیده و مرقومه حقیر را تا این سطح پایین آورده اید؟؟؟
آیا حق نقد را برای افراد جامعه و فعالان سیاسی اجتماعی فرهنگی قائل نیستید که با نقدی تحلیلی اینگونه همگان را به سکوت فرا می خوانید؟؟؟
در ابتدا مطلب فرموده اید که مطلب حقیر حاوی نکاتی بی اساس است، اگر به متن مطلب حقیر مراجعه کنید نیک می بینید که مرقومه ای تحلیلی توصیفی ست و مرقومه ای تحلیلی توصیفی را که به استناد اصول قانون اساسی و اسناد بالادستی عنوان شده است جای تعجب است که اینگونه مورد داوری قرار داده اید.
بگذریم…
اصل تفکیک قوا را با دشمنی دول متخاصم و خصومت قدرت های بزرگ هم تراز کرده و سنجش نموده اید. جای بسی تعجب است که یک فعال سیاسی و واز نزدیکان نماینده مجلس شورای اسلامی اینگونه سطحی و عوامانه به قضایا و اصول مورد پذیرش عالمان و اندیشمندان جامعه نگاه کند.
اصل تفکیک قوا علاوه بر اینکه در قانون اساسی ما مورد تایید واقع شده، از اصول بدیهی و مورد پذیرش تمامی عالمان علوم سیاسی و اندیشمندان مدیریت جامعه است.
اساس و شالوده و هدف نهایی اصل تفکیک قوا تقسیم کار و پذیرش تقسیم کار جهت بهره وری جامعه است.
در عجبم که چگونه این اصل را مورد انکار و تردید قرار داده و به دیده شک به آن نگاه کرده اید.
درکنار اشاره به درد عمیق کهگیلویه بزرگ اشاره نموده اید که جایگاه نمایندگی کهگیلویه بزرگ با بقیه نقاط کشور تفاوت دارد چرا؟؟؟
جای بسی تأسف دارد که یکی از نزدیک ترین افراد به  نماینده ای اینگونه حوزه انتخابیه خود را کوچک شمرده و وضعیت فرهنگی اندیشه ای سیاسی و اجتماعی اداری حوزه انتخابیه خود را تنزل داده و با بقیه نقاط کشور متفاوت ببیند. منظور و لب کلام تان اگرچه کاملا واضح نیست ولی این دهن کجی به مردم کهگیلویه بزرگ این راست قامتان تاریخ، را چگونه حلاجی کنیم وقتی که عدم توسعه یافتگی کهگیلویه بزرگ را ناشی از وضعیت متفاوت مردم کهگیلویه در زمینه های سیاسی اجتماعی فرهنگی و .. می دانید آیا بنظر شما این فرار رو به جلو نیست؟؟؟
حقیر علاوه بر اینکه شرایط کهگیلویه بزرگ را با بقیه نقاط مملکت متفاوت نمی بینم بل اعتقاد راسخ دارم که کهگیلویه بزرگ از نظر نیروی انسانی توانمند و علمی و کاربلد که یکی از مولفه های توسعه است از سایر نقاط مملکت چیزی که کم ندارد هیچ از سایر نقاط بهتر و قوی تر است.
مشاور نماینده باید در حوزه ای که به نماینده مشاوره می دهد، توانمند و صاحب نظر باشد تا بتوانند در آن زمینه رهنمودهای و راه حل های مفید و مثمر ثمری به ایشان پیشنهاد دهد.
قطعا سردرگمی و استیصال نماینده محترم کهگیلویه ناشی از همین مشورت ها و مشاوره های سطحی ست.
معضل بیکاری و نبود زیرساخت ها و توسعه نیافتگی کهگیلویه ناشی از عدم آشنایی نماینده ها و مشاوران ایشان و مدیران از وظایف و اختیارات قانونی محوله و دخالت های بیجای نماینده ها در عزل و نصب مدیران اجرایی و دخالت در گماردن مدیران ادارات و نهادهای اجرایی و فشار به مسئولان و مدیران ارشد دولت است که به اقوال همه مسئولین استان در استان ما از سایر نقاط فربه تر و متداول تر بوده است.
بیان نموده اید که توسعه یافتگی استان ها و کلان شهرهای هم جوار ناشی از کنار گذاشتن چپ و راست بوده است
نه عزیز بزرگوار
این بار هم به بیراهه رفته اید
چپ و راست نه ولی اصلاح طلبان و اصولگراها دو جریانی هستند که در فضای سیاسی تمامی نقاط کشور مصطلح بوده و این دو جریان سیاسی علاوه بر موجودیت در فضای سیاسی کشور در بین آحاد مردم هم صاحب نفوذ و موجودیت هستند چرا که هم دارای مبانی معرفت شناسی مشخص و هم در حوزه های متفاوت مدیریت، اندیشه ها و راهکارهای مشخصی دارند.
کتمان موجودیت جریان های سیاسی موجود در کشور را هم ناشی از عدم آشنایی شما و نماینده محترم کهگیلویه بزرگ می دانم و معتقدم که ایشان و شما بر فضای سیاست کشور بدرستی وقوف نداشته و همه مسایل مدیریتی را سطحی می بینید.
محرومیت کهگیلویه بزرگ را ناشی دانستن از جنگ زرگری چپ و راست از یک فعال سیاسی بعید و غیرقابل قبول و فرار رو به جلوست.
مرقوم نموده اید که کمک گرفتن از دولت با لابی و تعامل مطابق قوانین مناطق محروم از وظایف ذاتی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ست. دقیقا به نکته قابل تاملی اشاره نموده اید.
به قول شاعر دردآشنای کشورمان فاضل نظری
خو کن به قایقت که به ساحل نمی رسیم
خو کن که جای ساحل و دریا عوض شده ست
برادر عزیز و بزرگوارم
اگر بخواهیم بقیه مرقومه تان را به کناری وانهاده و همین یک جمله را به ورطه نقد و وارسی بکشانیم نیک می بینیم که همین جمله تمامی مرقومه حقیر را مورد تأیید قرار می دهد.
نقش نمایندگان مجلس در قانون اساسی در حوزه اجرائیات فقط و فقط نظارت بر اجرای قوانین مصوب شده در مجلس می باشد همین و بس.
آیا گرفتن دستگاه ها و ابزارآلات سنگین راهسازی از وزرات نفت از وظایف محوله نمایندگان مجلس هست که جناب هاشمی پور تمامی هم و غم خویش را به این امور اختصاص داده اند؟؟؟
آیا این مسأله در حوزه اختیارات قوه مقننه است یا قوه مجریه که ایشان تمامی وظایف محوله خویش را به کنجی وانهاده و مدام به دنبال لودر و بولدوزر در جاده ها سرگردان و حیران هستند.
اینکه نماینده ای بحث های کلان مدیریتی و مملکتی و توسعه ای را رها کرده و به دنبال لودر و بولدوزر جهت بازگشایی راه ها و جاده ها باشند کی و کجا می توانند حوزه انتخابیه خویش را به توسعه نزدیک کنند؟؟؟
دقیقا منظور حقیر در مرقومه پیش، از دخل و تصرف نماینده محترم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در امور اجرایی و اداری همین مسائل بوده است.
در کجای قانون اساسی و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران آمده است که نماینده مجلس باید به دنبال ابزارآلات جهت بازگشایی راه ها و جاده های ارتباطی حوزه انتخابیه خویش باشد؟؟
آیا این مسأله بیانگر عدم آشنایی ایشان با وظایف محوله نیست؟؟
آیا این مسأله حاکی از دخالت ایشان در امور محوله به دولت و قوه مجریه نیست؟؟؟
مقصود و مرادتان را از نسخه های کاغذی و تئوری درک نکردم اما اگر مرادتان از نسخه های کاغذی و تئوری این موضوع است که نباید با زبان علمی و نظریه های اندیشمندانه و آکادمیک پسند در کهگیلویه بزرگ به نقد و نقادی مدیران و نماینده های مجلس پرداخت که باز هم به بیراهه رفته اید و به مردم شریف کهگیلویه دهن کجی کرده و آنها را کوچک فرض کرده اید.
مردم کهگیلویه بزرگ اگرچه غبار فقر و عقب ماندگی بر چهره آنها جا خوش کرده، اما نیک می دانند که این عقب ماندگی حاصل نگاه عوامانه و سطحی نگرایانه مدیران ناکارآمد و نماینده های کارنابلد هست.
برادر عزیزم
حقیر معتقدم که با این حجم بزرگ از تحصیلکرده ها و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ دیگر نمی توان بدون منطق علمی و آکادمیک پسند مدیریت کرد و به نقادی مدیریت در این حوزه انتخابیه پرداخت.
مدیریت امری تخصصی ست که روح و شالوده آن را تقسیم کار و تفکیک قوا تشکیل می دهد. در همین تقسیم کار هست که توسعه و رفاه روزافزون شکل می گیرد. وقتی نماینده های مجلس در عزل و نصب های مدیران که از اختیارات مدیران ارشد هست دخالت کنند و از وظایف محوله خویش که خیلی مهم و تأثیرگذار هست غفلت بورزند قطعا عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی پدیدار خواهد شد.
در جوامع جدید مدیریت و تقسیم کار با تصویب قوانین اعمال می گردد. همانگونه که مستحضرید قانون در جامعه به معنای مصوبات مجلس در هر کشوری ست.
قانون گذاری و تقنین قوانین مناسب و عقلانی می تواند جامعه را به سمت توسعه و رفاه رهنمون سازد.
قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آنها از وظایف مجلس هست که این مهم با دخالت و دخل و تصرفی در وظایف قوه مجریه کاملا متفاوت است.
نماینده ای خادم مردم و ملت هست که به درستی وظایف محوله اش را انجام داده نه اینکه با دخالت های بیجای خویش در حوزه اختیارات سایر قوا دخالت کرده و مدیریت را بر آنها سخت و ناممکن سازد.
نماینده ای که در زمینه اخلاق و مدیریت، تالیفات و کتب شاذ و شایان ذکری داشته و دارد و در زمینه اخلاق اداری چندین کتاب به رشته تحریر درآورده چگونه نمی داند که دخل و تصرف و دخالت های بیجا در امور سایر قوا از مصادیق بی اخلاقی و نقض قانون می باشد؟؟
تا کنون که جز شعار و اقدامات غیرمرتبط و تألیف چند کتاب از جناب هاشمی پور چیزی به یادگار نمانده و امیدوارم در فرصت باقیمانده با مشورت با مشاوران امین و کاربلد در حوزه تخصصی خویش کهگیلویه بزرگ را گامی به جلو برده و مردم محترم و بزرگوار کهگیلویه را برای حتی لحظه ای و درنگی نسبت به آینده خویش امیدوار سازند.

ز مهتر کار فرمودن ز کهتر
بجان کوشیدن اندر کار مهتر

هر آن کهتر که داند حق شناسی
ازو هرگز نیاید ناسپاسی

هر آن کهتر که او عقل و ادب داشت
مدام اندر وفاشوق و طلب داشت

هر آن کهتر که با مهتر ستیزد
چنان افتد که هرگز برنخیزد

عنایت شیخی

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) 

این خبر را به اشتراک بگذارید :